W związku z realizacją na terenie gmin: Gać, Jawornik Polski, Orły, Stubno oraz Starostwa Powiatowego w Krośnie projektu Liderzy e-rozwoju Podkarpacia, współfinansowanego przez Unię Europejska, w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, wszystkie tworzące partnerstwo jednostki administracyjne zostaną przystosowane do elektronicznej obsługi mieszkańców za pośrednictwem platformy e-PUAP.
Podczas zorganizowanych przez Urzędy Gmin oraz Starostwo Powiatowe w Krośnie spotkań informacyjno-promocyjnych pracownicy urzędów będą oferować pomoc przy założeniu konta na platformie e-PUAP. W mobilnym punkcie potwierdzania Profili Zaufanych każdy z mieszkańców uzyska niezbędne informacje oraz będzie mógł potwierdzić swój Profil Zaufany, który umożliwia realizację niektórych spraw w urzędach administracji publicznej za pośrednictwem Internetu.
WIZYTA W URZĘDZIE BEZ WYCHODZENIA Z DOMU !
Dzięki platformie e-PUAP można korzystać z usług administracji publicznej
z dowolnego miejsca i o dowolnej godzinie – bez wychodzenia z domu. Niezbędny jest komputer z dostępem do Internetu oraz potwierdzony Profil Zaufany.
Co to jest Profil Zaufany?
Bezpłatny Profil Zaufany zastępuje odręczny podpis i jest odpowiednikiem płatnego, bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym. Profil Zaufany jest przypisany do konkretnej osoby, a każdy podpisany Profilem Zaufanym dokument, wymaga podania jednorazowego hasła dzięki czemu jest to operacja bezpieczna. Przesłanie dokumentu podpisanego Profilem Zaufanym jest równoznaczne z osobistym złożeniem dokumentu podpisanego odręcznie w Urzędzie Gminy lub Starostwie Powiatowym w Krośnie.
Jak uzyskać Profil Zaufany?
► Dla osób, które nie posiadają podpisu elektronicznego
Aby założyć profil zaufany należy zarejestrować swoje konto na portalu ePUAP (www.epuap.gov.pl). Z konta użytkownika należy wysłać wniosek o założenie profilu zaufanego.
Po wysłaniu wniosku mamy 14 dni na wizytę w wybranym punkcie potwierdzającym profil w celu potwierdzenia tożsamości.
To jedyna, konieczna wizyta w urzędzie.
Od momentu potwierdzenia tożsamości i uaktywnienia profilu zaufanego użytkownik może posługiwać się nim w komunikacji z urzędem.
►Dla osób posiadających podpis elektroniczny.
Aby założyć profil zaufany należy zarejestrować swoje konto na portalu ePUAP (www.epuap.gov.pl). Z konta użytkownika należy wysłać wniosek o założenie profilu zaufanego. Po wysłaniu wniosku potwierdzamy swoje dane za pomocą podpisu elektronicznego z kwalifikowanym certyfikatem
Jakie są korzyści z posiadania Profilu Zaufanego?
• Profil Zaufany to podpis elektroniczny, który nie wymaga instalowania dodatkowego oprogramowania czy korzystania z dodatkowych urządzeń.
• Profil Zaufany jest bezpłatny.
• Profil Zaufany pozwala zrealizować wiele spraw administracyjnych bez wychodzenia z domu.
• Profil Zaufany umożliwia składanie oświadczeń woli.
• Profil Zaufany jest ważny przez trzy lata, od momentu jego potwierdzenia
Instytucje udostępniające usługi za pośrednictwem Profilu Zaufanego, czyli do jakich instytucji mogę wysyłać pisma za pośrednictwem internetu i Profilu Zaufanego?
Lista spraw, które można zrealizować za pośrednictwem profilu zaufanego:
.
Jak zrealizować usługę podpisana Profilem Zaufanym?
► Pobierz instrukcję obsługi Profilu Zaufanego krok po kroku.
<< | Grudzień | >> | |||
---|---|---|---|---|---|
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
Grudzień | |||||
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 |